2016-09-12 16:00 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlsons årsstämma 2016 2
Clas Ohlsons årsstämma 2016 4
Clas Ohlsons årsstämma 2016 1

Årsstämman i Clas Ohlson AB har etablerat sig som Sveriges största. Under lördagen den 10 september samlades cirka 1 400 personer på Clas Ohlsons distributionscentral i Insjön.

Traditionsenligt arrangeras Clas Ohlson stämma på distributionscentralen i Insjön. Före det att stämman inleddes hade besökarna möjlighet att besöka en mässa där utvalda produktnyheter visades upp och demonstrerades.

– Årets stämma blev återigen en mycket lyckad tillställning. Vi på Clas Ohlson är så tacksamma för våra aktieägares engagemang och för att så många väljer att kommer till Insjön för att närvara vid vår stämma. Clas Ohlsons stämma har utvecklats till något helt unikt, något vi är mycket stolta över, säger Klas Balkow, vd och koncernchef på Clas Ohlson.

Det tar närmare fyra dagar att förvandla en del av distributionscentralen i Insjön till en stämmolokal som innehåller både produktmässa och möteslokal med cirka 1 500 sittplatser. Efter avslutad årsstämma bjöds som vanligt på mat, dryck och den mycket uppskattade presentpåsen med produkter ur sortimentet. Totalt serverades mer än 4 000 koppar kaffe och 1 700 mazariner. Till lunchen som serverades stämmodeltagarna användes mer än 300 kilo lax.