Regulatorisk 2010-08-11 11:00 CET Finansiell information

Catharina Bengtsson utsedd till chef för Supply Chain

Clas Ohlson har utsett Catharina Bengtsson till Supply Chain-chef. Catharina Bengtsson kommer att ingå i koncernledningen.

Catharina kommer närmast från en befattning som affärsutvecklingschef på IKEA. Hon har bred internationell erfarenhet inom detaljhandel, både inom Supply Chain och Retail, efter att ha jobbat på många olika marknader och globalt inom IKEA. Inom området Supply Chain har hon drivit distributionscentraler i Frankrike, ansvarat för Retail Logistics på den svenska marknaden, samt arbetat med strategisk affärsutveckling i ett globalt perspektiv.

-” Jag är mycket glad för att kunna presentera Catharina Bengtsson som Supply Chain-chef på Clas Ohlson. Catharina kommer att få en viktig roll för att planera och leda en effektiv varuförsörjningskedja som stödjer företagets affärsverksamhet hela vägen från leverantör, via distributionscentral och butik till kunden, såväl på befintliga som nya marknader. Jag vet också att Catharina kommer att addera mycket internationell erfarenhet och kunnande till företaget”, säger Klas Balkow, VD och koncernchef i Clas Ohlson.

- ”Clas Ohlson är ett fantastiskt företag med en stark kultur och befinner sig i en mycket spännande utvecklingsfas på väg ut i Europa. Jag ser väldigt mycket fram emot att kunna bidra med min erfarenhet från liknande processer till Clas Ohlsons framtida utveckling”, säger Catharina Bengtsson, tillträdande Supply Chain-chef.

Catharina Bengtsson tillträder sin nya befattning senast den 1:a oktober 2010.

För mer information, kontakta:
Klas Balkow, VD och Koncernchef, 0247 – 446 88
Catharina Bengtsson, tilltr. Supply Chain-chef, 0732 – 32 10 35