2017-03-27 08:45 CET Övriga företagsnyheter

Fredrik Uhrbom ny chef för Affärsområde Sverige

Pressbild Fredrik Uhrbom Sverigechef Clas Ohlson

Sedan två veckor är Fredrik Uhrbom ny Sverigechef på Clas Ohlson. Fredrik kommer närmast från en roll som koncernförsäljningschef på Hultafors Group AB.

– Det känns fantastiskt roligt att vara på plats. Jag har redan hunnit med att arbeta några dagar i butik och ska snart vidare till praktik på vår distributionscentral i Insjön. Fokus just nu för min del är att så snabbt som möjligt lära känna verksamheten och mina nya kollegor.

Peter Jelkeby, tf vd och koncernchef Clas Ohlson, kommenterar:

– Jag är väldigt glad att vi kunnat knyta Fredrik till oss till den viktiga rollen som Sverigechef. Fredrik tar med sig ett tydligt kundfokus och värdefulla erfarenheter från försäljning och ledarskap från både Sverige såväl som internationella marknader.

Fredrik Uhrbom har tidigare haft ett flertal positioner inom Hultafors Group AB. som inkluderar varumärken som bland annat Hultafors Handverktyg, Snickers Workwear och Wibe Stegar och arbetsställningar, senast som koncernförsäljningsdirektör. Han har även, bland annat, arbetat i ett flertal europeiska länder för Svenska Exportrådet.

Niklas Carlsson, Informationschef Sverige, telefon 0247-444 29