2017-02-06 08:30 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson lanserar utökat sortiment för barnsäkerhet

41-1123
34-3918

Säkerhets- och trygghetsprodukter är en produktkategori som Clas Ohlsons kunder efterfrågar i allt högre utsträckning. Nu tar företaget ytterligare steg inom området i och med lanseringen av nya smarta produkter för barnsäkerhet.

För barnen är hela hemmet en spännande värld att utforska, men även de mest vardagliga sakerna kan innebära en fara för de minsta. Därför har Clas Ohlson tagit fram flera produkter som minskar risken för t. ex. klämskador och fallskador. Det finns också smarta spärrar och lås som gör att man kan låsa in sådant som barnen annars lätt stoppar i munnen och spisskydd som förhindrar brännskador.

– Med den försäljningsökning för säkerhets- och trygghetsprodukter vi sett under de senaste åren så känns det naturligt att erbjuda våra kunder ett bredare sortiment där barnens säkerhet är i fokus. Förutom produktnyheterna handlar det också om att vi visar upp sortimentet på ett tydligare sätt, bland annat genom ett mer enhetligt uttryck på våra förpackningar och genom att presentera produkterna på samma ställe i våra butiker, säger Eva Berg, sortimentschef på Clas Ohlson.

Utöver olika lösningar för att göra hemmet till en säkrare plats finns sedan tidigare flera produkter i Clas Ohlsons sortiment som bidrar till ökad barnsäkerhet även utanför hemmet som reflexvästar, hörselskydd och flytvästar.

De nya produkterna för barnsäkerhet finns tillgängliga i butik och e-handel på Clas Ohlsons samtliga försäljningsmarknader. För att se hela sortimentet, besök: http://www.clasohlson.com/se/b/Fritid/Barn-&-lek/Barns%C3%A4kerhet-&-babyvakt.

Niklas Carlsson, Informationschef Sverige, telefon 0247-444 29