2017-02-03 08:00 CET Övriga företagsnyheter

Retail%20Property%20Congress%202017
Clas%20Ohlson%20Jungfernstieg
Clas%20Ohlson%20Jungfernstieg%202

Vid en prisceremoni vid Retail Property Congress 2017 i Berlin utmärkte Clas Ohlson sig som en av tre finalister för det prestigefyllda priset som ”årets butik” i kategorin ”Livsstil”, för flaggskeppsbutiken på den populära affärsgatan Jungfernstieg i Hamburg.

Med etableringen av tre butiker i Hamburg och e-handel under 2016 har Clas Ohlsons butikskoncept blivit alltmer populärt i Tyskland. Flaggskeppsbutiken på Jungfernstieg var den första butiken att öppna i maj 2016 och denna butik har nu utsetts av en jury av branschexperter från det tyska detaljhandelsförbundet (Handelsverband Deutschland) som en av de bästa nya butikerna i Tyskland i sin kategori.

– Detta erkännande bekräftar den positiva återkoppling vi får från kunder i Hamburg. Det visar att vårt koncept att erbjuda praktisk problemlösning till bra priser har tagits emot på ett mycket bra sätt. Detta är också ett resultat av det fantastiska arbete som vårt tyska team har gjort under året för att etablera oss på en ny och konkurrensutsatt marknad, säger Sampo Päällysaho, Clas Ohlsons landschef för Finland och Tyskland.

Det tyska detaljhandelsförbundet uppmärksammar varje år nya butiker i Tyskland i kategorierna ”Mat”, ”Mode”, ”Livsstil” och ”Alternativ”. Vinnaren vid gårdagens prisceremoni i Berlin i kategorin ”Livsstil” var Manufactum (www.manufactum.de). Den Clas Ohlson-butik som uppmärksammades som en av de tre finalisterna har ett attraktivt läge vid den berömda affärsgatan Jungfernstieg. Några viktiga aspekter vid juryns bedömning i valet av finalister var butikens innovationsgrad, kundvärde, potential och upplevelse. Andra bidragande faktorer var butikens ytor och design samt kompetensen hos Clas Ohlsons personal.