2016-05-20 14:30 CET Övriga företagsnyheter

H.M. Queen Silvia and customers at Clas Ohlson
Kenneth Bengtsson, Chairman of the Board, H.M. Queen Silvia and Klas Balkow
H.M. Queen Silvia and store manager Peggy Fleischer

Efter en öppningsdag där köerna ringlade sig långa utanför Clas Ohlsons butik på Jungfernstieg i Hamburg fortsatte idag festligheterna när H.M. Drottning Silvia besökte butiken och hälsade på personalen.

Besöket blev ett mycket uppskattat och uppmärksammat avslut på fyra dagar av pressvisningar, olika öppningsevent och den stora öppningen på torsdagen.

– Det är såklart en stor ära att H.M. Drottning Silvia väljer att besöka oss i vår nya butik här i Hamburg. Hon var väldigt intresserad av Clas Ohlson som företag och ställde flera frågor om vårt produktsortiment, säger Klas Balkow, VD och koncernchef på Clas Ohlson.

Drottningen togs emot i butiken av Klas Balkow samt Peter Jelkeby, vice VD på Clas Ohlson. Under besöket visades Drottningen runt i den 1 800 kvadratmeter stora butiken och tog sig där tid att hälsa på såväl personal som kunder i butiken. Under en kortare ceremoni signerade även Drottningen en traditionell dalahäst som nu kommer att få en särskild plats i butiken som ett minne av denna speciella dag.

– Med tanke på Drottningens popularitet i Tyskland känns det roligt att vi nu har ett minne av besöket som vi också kan dela med våra framtida besökare och kunder i butiken, säger Klas Balkow.