2016-02-01 11:00 CET Produkt- och konsumentnyheter

Clas Ohlson lanserar helt nytt tapetsortiment!

40-9856 1

Med start i dagarna erbjuder Clas Ohlson ett helt nytt sortiment tapeter på den svenska, norska och finska marknaden. Tapeterna finns tillgängliga i såväl butik som e-handel. Kollektionen består av totalt 36 olika mönster och färgnyanser av hög kvalitet. Priserna för tapeterna startar på 159 kronor per rulle.

– Vi har sedan tidigare ett populärt sortiment med färg och tillbehör för alla hemmafixare. Nu tar vi nästa steg och lanserar en tapetkollektion, där jag tror att kombinationen av pris, kvalitet, design och tillgänglighet blir en framgångsfaktor, säger Eva Berg, sortimentschef på Clas Ohlson.

Monteringen av tapeterna är enkel då samtliga tapeter i kollektionen fästes direkt på limbestruken vägg. Dessutom går våden att ta ned igen så länge den är blöt, vilket innebär att det går att ta bort och prova igen om tapeten hamnat snett. När den väl är uppe är tål den att torkas av om den skulle bli smutsig. Men inte minst tror Eva Berg att kunderna kommer att uppskatta möjligheten att snabbt kunna komma igång med sina tapetseringsprojekt.

– Initialt kommer vi att ha ett grundutbud om sex olika tapeter på lager i butik, och ytterligare 30 varianter som vi lagerför centralt i Insjön, vilket innebär att kunden aldrig behöver vänta mer än ett par dagar på att få sina tapeter, fortsätter Eva Berg.

Kollektionen är av så kallad non-woven kvalitet som har fördelen att vara kraftigare jämfört med en papperstapet vilket gör den mindre känslig för revor vid montering. Dessutom gör den fiberbeklädda baksidan att tapeten inte krymper eller sväller.

Tapeterna kommer att säljas i fyra prisgrupper, där de sex tapeterna som lagerförs i butik, Clas Ohlson-serien, kostar 159 kronor per rulle. Tapeterna i de övriga tre prisgrupperna kostar från 239 till 499 kronor per rulle.

Mer information om Clas Ohlsons tapetsortiment hittar du på:

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13