2015-11-13 09:00 CET Nya butiker

Clas Ohlson har nu öppnat i Mall of Scandinavia

MoS PRM

I samband med galainvigningen av Mall of Scandinavia i Solna utanför Stockholm, Nordens största shoppingcenter, öppnade Clas Ohlson igår, den 12 november, sin 204:e butik.

Intresset var stort och stämningen hög när olika typer av aktiviteter pågick för media och andra inbjudna under hela dagen igår i det helt nya shoppingcentret, men kanske framförallt när portarna äntligen slogs upp för allmänheten framåt kvällen och kunderna strömmade in.

- Jag tycker att det är fantastiskt att vi fortfarande kan växa i Sverige där vi redan finns på många attraktiva lägen i stadskärnor och populära köpcentrum. Och det känns spännande att vara med från början i Mall of Scandinavias resa. Våra medarbetare har gjort ett helt fantastiskt jobb med att färdigställa butiken och nu är vi riktigt taggade på att välkomna våra kunder, säger Nina Lindfors, Sverigechef på Clas Ohlson.

Clas Ohlsons nya butik i Mall of Scandinavia har en säljyta om cirka 1 200 kvadratmeter. Upptagningsområdet för butiken är stort, och bara inom det primära upptagningsområdet finns cirka 350 000 invånare. Totalt räknar Mall of Scandinavia med ett upptagningsområde för köpcentrumet om cirka 2 miljoner invånare.

Clas Ohlson planerar att under räkenskapsåret 2015/16 etablera totalt 10-15 nya butiker. Så här långt har sju nya butiker öppnats och antalet framtida butiksetableringar som kontrakterats uppgår till totalt nio butiker. Clas Ohlson har idag e-handel på samtliga fem marknader och totalt 204 butiker varav 83 i Sverige, 74 i Norge, 34 i Finland, 12 i Storbritannien och en franchisebutik i Dubai.

Framtida butiksetableringar

Center Syd, Löddeköpinge, planerad invigning november 2015